En skön vinterhelg i stugan



hundarna blir som små valpar när vi är i stugan. För i stugan gäller inte de "vanliga" reglerna utan där har vi alla tillgång till fåtöljer, soffor & sängar, så de njuter i fulla drag


när vi kom i fredags så bjöd solen på sina strålar

några av oss satt och njöt i solen & vissa rullade sig i snön


Kvällen bjöd på en fantastiskt stjärnklar himmel & olika spännande aktiviteter. Vi hade haft ett par busar som hade sprungit in i skogen. Så jag satte på Krusmynta på det mystika natt spåret och hon spårade elegant upp de två busarna som visade vara Johan & Jack som hade gått vilse i skogen:-))))

Även Lilla Gredelin letade upp de två farliga busarna men med henne gjorde vi en liten lätt patrull stig, och hon blev så stolt & glad när hon hittade dem i en buske.

När jag skulle spåra med Tingeling så var det nedförsbacke, och ni kan tänka er mörkt och snårigt i skogen. Så jag satte mig på rumpan och förde ett himla oväsen- coola tingeling vände sig om och väntade troget tills jag var på fötter igen.

På lördagen åkte vi till Frostavallen för att åka pulka. Men jag & hundarna flydde undan en massa skikande barn och gick på en promenad. Vi alla hamnade till slut på den fina sjön som ligger vid Frostavallen. Den var helt snö & is betäckt så vi gick ut "på vattnet"till en liten ö-


ALLA ville ha den fantastikt fina bollen


Snön suger så det blev dax för lite fika, varmchoklad med vispgrädde & kexchoklad till Jacks förtjusning- tja, kanske även Johans...........:-)


Vi hade en ur mysig helg

//Tjidevipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0