Försvarsmaktshundförare

Sommaren 2007 gjorde jag och mina två vänninor, Kristina & Gia, LUMPEN!!!!!!!!!!!
                                             
Hur kan det komma sig att man offrar sin semester på att ta på sig gröna fula kläder, äta äcklig mat, sova i rum med 6 våningssängar eller på ett hårt liggunderlag i ett grönt fuktigt illaluktande tält. Med ett gäng kvinnor som man överhuvudtaget inte har något gemensamt med. Vissa var så fantastiskt olik en själv så man undrade ibland om vi kom från samma planet !?!
                                                              
Vi var helt enkelt tvingade till att gå denna utbildningen, om vi ville att våra hundar skulle bli försvarsmakthundar.  Så vad gör man inte för sina hundar.............. 

Men vi fick lära oss en hel del kul saker, som t.ex. skjuta pistol:-)
                                                                                                                                                                        

Och hur det känns att ha gasmask på sig och gå igenom ett gasfyllt rum. 
                                           
Just den dagen var det så fantastiskt varmt, vi blev helt sjöblöta utav svett när vi var klarar. Men det fanns definitivt ingen dusch inom räckhåll, för vi var ute någonstans i någon skog och skulle ha någon annan typ av övning efter den otroliga svettiga händelsen. Så där fick man gå och lukta...... det var bara att ta fram sin manliga sida. Njuta av de olika odörerna som fastnade i ens näsborrar & lära sig att "coola" ner sig lite och ta en sak i sänder utan att stressa upp sig för små saker .
Försöka "annama" den "coola" Clint Eastwood´s livsfilosofi ---- självklart på kvinnligt vis:-)
                                                                       

Efter ca 10 dagar var vi klara med vår militärutbildning uppe I Karlskrona. Ja, ja,ja,ja nu kommer alla män som har gjort lumpen tänka- 10 dagar!!! Herregud !! Tänk på min tid så fick man ligga i lumpen i 1 år etc etc....  Men jag lovar det räckte att vara tillsammans med en massa galna kvinnor i 10 dagar. Det finns absolut ingen man som friviligt vill utsätta sig för detta senariet...............Jag lovar !!!! 
Väl hemma i Malmö så ville våra omtänksamma & kärleksfulla familjer visa HELA Malmö att de hade längtat otroligt mycket efter oss, eller hur:-))?

                                    .// Louise

Kommentarer
Postat av: Din Kille

Den bruden under militärbrudar saknar män i mitten är ursnygg

Jag undrar om hon kan hantera pistoler med TVÅ kulor mellan ......

vem e hon hummm

Men det är LLLLLouise yes

Hon är jag tillsammans med och älskar och älskar över allt





PS jag vill ha HD

2009-01-30 @ 23:42:35
Postat av: Kalle!

Fint! Mycket fint. Förstår att det var tungt för er flickor :)

Ses när jag kommer hem till Skåne nästa gång, får väl följa med min mor och Cosmos ut i skog och mark då!

Hälsa alla!!!

2009-02-01 @ 13:30:50
Postat av: Ottilia

Det härligaste med den stora "skylten" som vi gjorde åt er var nog att vi hade glömt bort ett R i brudar .

haha lite småskoj .

2009-02-11 @ 18:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0