Vårmörkret.........

                                               

Vårmörkret kan vara vackert, än om det går en på nerverna ibland. Man blir ju så förbannat trött !!!!!!!!
Om jag hade själv fått välja, hade jag nog mestadels utav dygnets timmar tryckt näsan mot fönsterrutan och tyckt synd om mig själv.
Så det är en väldans tur att jag har hundar som insisterar(bestämmer) att de måste gå på promenader och bli tränade.
Jag har ställt mig samma fråga många gånger - om HUR mycket jag känner för att gå ut när vinden viner och det bara öser ner stora blöta gigantiska regndroppar!?

Självklart stannar en helt normalt fungerande människa inomhus i detta väder. Detta är nog en anledning att människor i allmänhet tycker att hundmänniskor är lite speciella. 
Hundägare utför ju en  massa konstiga saker som inte andra personer gör. Tänk exempelvis tanken, att Du som inte äger någon hund ser en annan människa gå omkring mitt inne i skogen med en flaska som droppar blod och en gammal död rådjurklöv hängande i ett band bakom sig. Självklart börjar Du som ser detta undra om allt står rätt till??  Som sagt, vi hund människor hittar på en massa konstiga saker, det är därför inte konstigt att vi uppfattas som något annorlunda.
Så snart är det dax kära vänner, vi ses i skogen på lördag med varsin flaska blod.......



Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0