Dräktiga Krusmynta


De senaste 14 dagarna har jag & Gia varit på utbildning på hundtjänstskolan i Marma. Det har varit väldigt lärorika & roliga dagar. I Marma skapade vi goá vänskapsband(lägger in lite bilder i morgon så får ni se vad det handlar om).  

Idag slängde äntligen jag av mig mina kängor som mina fötter har befunnit  sig i de senaste 14 dagar...

Det kändes fantastiskt skönt att få lite sand mellan tårna 
Självklart tog vi med alla hundarna till strande vid Smyge- Sveriges sydligaste udde.
 
Man både märker och ser på Krusmynta att hon är dräktig, man kan inte anklaga henne att vara den smidigaste hunden på stranden....


Krusmynta är medveten & bekväm om sin nyblivna situation och har förmågan att anpassa aktiviteter efter hur hon vill ha det. Lite motion, sen tar suget över och det är dax för fika

Under de sista veckorna börjar oftast tikarna bli lite kräsna... den ända maten Krusmynta inte nobbar är människomaten. Det står i böcker att man kan gärna ge tiken lite rå lever etc. men det är ganska jobbigt att ta med sig detta till stranden, så Krusmynta fick nöja sig med en slätbulle. Medan Timotej bara låg och njöt av sol & strand situationen

Så vi hoppas att Ni alla hade en lika mysig dag som Vi

Ha det jätte bäst
//Louise

Kommentarer
Postat av: Vildandsmamman

finfina vovvarna :)

2009-07-14 @ 09:10:40
URL: http://www.vildandens.com
Postat av: Karin med Gismo

Ser ju helt underbart ut. Kanske blir det en trip ner till Sandby strand i nästa vecka, vi får se hur det blir. Kram Karin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0