Malmö mässhallar 21-22 Mars

Hejsan allihopa

Det har vait två aktiva dagar. Både hundar och vi människor är trötta psykiskt och fysiskt. Det är otroligt mycket hundar, människor och annat vilket resulterar sig i en otroligt hög ljudnivå. Detta är inte något man tänker på något särskilt eftersom man i stundens hetta är konsentrerad på sin hund och när man ska tävla. Det är en väldigt bra miljöträning för båda två att vistas i en sådan högljud och stressig miljö. Man måste lära sig att stänga av för att kunna prestera och göra sitt bästa. Mycket lärorikt som sagt.

Lördag
Idag var det tollarnas tur att springa runt i utställnings ringen. Dagen började väldigt bra, både Gia, jag, mamma, rondinella och krusmynta var i tid. Så jag kunde lungt träna med båda hundarna innan det var våran tur att gå in i ringen och bli bedömda. Eftersom Krusmynta tappat all päls i lagom tid till idag hade jag inte allt förstora förväntningar på oss. Vilket man egentligen aldrig ska ha eftersom allt beror på vad en dommare tycker och tänker. Det är så det är med utställning, något man får acceptera. Men det gick väldigt bra för både krusmynta och rondinella, båda fick ettor och fina kritiker.


Söndag
Idag såg jag när vi satt i bilen att jag och timoteij skulle tävla i lydnads klass 2, jag var osäker på om min anmälan hade kommit in och därför uteslutit tanken på att jag faktiskt var anmäld.Det blev lite stressigt ett tag eftersom jag skulle tävla i utställning också, men det löste sig som så att vi fick börja tävla i lydnaden. Det var riktigt roligt att tävla inne på mässan när alla tittade på. Jag och Timoteij njöt av uppmärksamheten och hon gick som en liten klocka!

Moment

Koeff

Betyg

Anteckningar

Platsliggande

4

9

Tveksamt

Fritt följ

3

7,5

Sakta sitt, släpa

Läggande

1

9

Sakta ner

Ink m .ställ

2

6

Bra tackt, DK

Sänd. m . ställ

3

0


Apportering

2

7,5

DK

Hopp ö . hinder

2

9

DK

Fjärrdirigering

2

0


Helhetsintryck

1

9

Trevligt

Summa Lydnad

20

121,5



Vi missade på två moment men det visste jag redan innan. Och det gjorde inte så mycket. På utställningen fick jag en 3 ! Varför en trea? Det var faktiskt riktigt snålt vår italienska dommare. Han hade faktiskt kunnat undvara mig en Tvåa, det är ju inget fel på hunden. Men som sagt det är så med utställningdommare, det är bara att acceptera.

Gia och Krusmynta

Mamma minglar

Jag och krusmynta in action.

Kommentarer
Postat av: Lis & Jessi

Hej alla tjejer!



Så kul att ni har lagt upp er på Tollerlinks :)

Lycka till med er lilla uppfödning!



/ Lis

2009-03-27 @ 12:25:52
URL: http://www.riverfox.se
Postat av: Lis

Jätte Tack:-)

&

jätte Tack för tipset:-)



//från oss alla

2009-03-28 @ 06:53:45
URL: http://www.riverfox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0