En helt vanlig Aktiv helg


Det började med att jag och krusmynta packade bilen och drog ivag till Kolmården för att ställa upp i Tollarspecialen. Det var en trevlig tripp och det var trevligt att få träffa en massa tollar människor men vår insats i ÖKL var inte så lysande. Men vad kan jag begära av en otränad hund, vi har haft militära hundträning i fokus. De hade lagt en gås i land dirigeringen- och det ställer jag mig lite frågande till. För det första så tollar man inte in gäss de skjuter man när de kommer in flygande i flock och sen för det andra så är det en fågel som väger inte minst lika mycket som ens hund. Visst självklart de ska kunna apportera allt vilt, men tycker det är lite löjligt på ett sådant stort prov. Det finns andra sätt att testa viltspontaniten på.

Men jag vill GRATULERA ALLA som deltog till en fantastisk insats för alla kämpade jätte bra med sina hundar.
Efter jakt provet var dax fär hemfärd till sydligare trakter, jag och Krus lyssnade på en massa Rock och diggade bäst vi kunde för att hålla oss alerta på vägen & den intensiva trafiken:-)
Johan blev glad när jag kom hem, så då kunde jag ägna min tid till honom & lille Jack.

Vi packade och drog ivag på en liten mini camping helg till Österlen- Ales stenar var första anhalten. Där vi möttes av ett höstlikt väder.....


Så istället för att äta camping mat så flydde vi in på en restaurang I Simrishamn- otroligt dyrt- en helt vanlig pizza för 107 kr......
Men det var en mysig och varm restaurang


men vi trotsade både kyla & regn & storm så vi åkte ner till Mälarhusen- en helt underbar skånsk strand


hundarna älskade det här kommer nu en massa bilder på modiga lilla Gredelin som är helt totalt galen:-)


Både Krusmynta & Tingeling älskar oxå vågorna så det ligger väl i generna:-)


istället för att åka till haväng för att Campa så åkte vi hem till en skön och mjuk säng:-)....


det blev snabbt kvällen och vi tog tillfället i akt av att njuta av den vackra solnedgången


som kan se ut på mång olika sätt beroende på tillfälle och minuter..


//Tjidevipp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0