1 Vecka sedan.....

Då alla valparna förutom Petronella flyttade till sina nya hem
 
De första dagarna, var förvirringen total. Vi hade ju varit vana vid att hela tiden springa omkring och ha både stora & små uppdrag. Vi har ju varit totalt upptagna med Allt & Allt under 8.5 veckors tid. Så man har verkligen glömt hur det var att inte ha " uppdrag" hela tiden. 
 
För att hinna ifatt mig själv och för att inte krocka med någon vägg så tvingade jag mig ner i soffan för att läsa en bok. Kan definitivt rekomendera den,
 
en spännande bok som får en till att läsa intensivt, en bok som får en att glömma bort en massa "viktiga vardagliga uppdrag"...
Petronella fick passa på att träna på det hon behöver mest- Lugn & Ro - jag gör som min matte gör<3
 
.....när boken var slut så fick vintergarderoben bytas ut till sommargarderoben- oerhört mysigt:-)
 
När jag såg mig runt omkring i trädgården så såg jag ett omålat hundhus( skulle väl ha blivit målat för ett lååångt tag sedan......)
 
Ett fantastiskt målareVäder- då man kan passa på att bli lite solbränd på köpet. Men absolut så var det tvungen att komma " Kungsbacka- Regn", ett totalt meningslöst regn- pytte små irriterande droppar... men som har en förmåga att komma när man överhuvudtaget Inte vill ha regn & Allt blir pissblött...!!
Men jag hann klart :-)
 
Under tiden så hade Petronella lite Lugn & Ro träning....
och så hade jag en fantastisk bra valpvakt<3
 
Ikväll var jag tvungen att testa Två saker som jag har tänkt på super länge:
Nr1 - Att lägga min gamla silver ljusstake i blöt med bakpulver, kokt vatten och folie- för att se om det fungerar.. den verkar i skina lite under all folie
 
Nr 2 - att blanda ihop potatismjöl, bikarbonat, vatten & ättika och kleta ner badrummet för att få mycket finare fogar..... Det blev en sjukt kladdig sörja- Hmm.....tror jag hade kanske i lite för lite vatten - men hoppas att det försvinner bort imorgon & att vi har super fina fogar :-)
 
Under tiden så har Petronella tränat på Lugn & Ro...
 
Jätte Tack till alla valpköpare för alla fina inlägg på vår Fb - Grupp. Så himla fint att hålla Oss uppdaterade. De små Fyrbenta 12 musketörerna kommer alltid att vara betydelse fulla för Oss. 
Till Alla er Andra så går det super bra, valparna har kommit till Ro med sina nya familjemedlemmar. Deras nya familjemedlemmar förädlar deras egenskaper på bästa möjliga sätt och ger dem en massa kärlek
 
Ha en Underbar fortsatt trevlig kväll :)
Önskar Louise och Ove hälsar från det stället han befinner sig ifrån 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0